Volvo Cars Contact Number:
Customers can call Volvo Cars Contact Number which is given below in order to find an answer regarding your queries related to vehicles and services.
Customer Service Number: 603-22877792.
Roadside Assistance Number: 1800-80 6060.(Toll Free Number)
Roadside Assistance Number: 1800-80 6060.(Toll Free Number)
If you have any issues and need to report to authorities regarding service provided by company, you can write a complaint to following office address and get it solved.
Volvo Car Malaysia Sdn Bhd.
Suite 20.02 20th Floor,
Menara IGB,
No.1, The Boulevard,
Mid Valley City,
Lingkaran Syed Putra,
59200 Kuala Lumpur.
Suite 20.02 20th Floor,
Menara IGB,
No.1, The Boulevard,
Mid Valley City,
Lingkaran Syed Putra,
59200 Kuala Lumpur.
Dear Sir, The Techinical Director Volvo Malaysia
ReplyDeleteI am Selvanathan, wish to seek some clarifications in relation to my 'VOLVO 240 GL Injection" 1990.I have taken pocession of this vehicle from my uncle who is migrating, 1st and farmost I visited PUSPOKOM to do the inspection for the Transfer, to my dismay, after the 'Chemistry Dept of JPJ & Puspokom , they failed & informed me that the 'CHASIS Number on the Right side of the door was NOT CLEAR & the "punched original numbers" were rusty (not legible) despite various attemps
--Now since afew days ago and JPJ has told me that I have to refer this matter to Federal
Auto to reexamine and repunch the "Chasis Number" on the left side front door ,and then JPJ /Puspokam will reinspect the vehicle for the transfer/Road Tax & Insurance.
----My Vehicle Number is WBW 2818- VOLVO 240GL Injection (1990).
Yours sincerely, kindly advise me on my next procedure on what I have to do.
Thank You for your cooperation & awaiting for your soonest reply
Selvanathan S
email: 19aselva@gmail.com
HP: +6012-3414121
Subject: Fwd: Kerosakan Gearbox XC60 Drive E injin WB6768R
ReplyDeleteSaya Marzuki b Hj Mokhtar pemilik kenderaan Volvo XC60 WB6768R. Saya telah membeli kenderaan ini (Demo Car) pada tahun 2015. Semasa saya memebeli kenderaan ini, saya bertugas di Kuching Sarawak dan kenderaan ini dibawa ke Kuching sebaik shj dubeli. Ini adalah kenderaan pertama jenis volvo yg saya pakai. Semasa membuat keputusan membeli, saya dimaklumkan bahawa di Kuching terdapat volvo service centre. Saya juga dimaklumkan oleh pihak Federal Auti kenderaan saya akn diservice terlebih dahulu seblm diserahkan. Sampai di Kuching kenderaan tersebut saya bawa ke Service Centre (Greatwall Sdn Bhd) utk membuat pemeriksaan oleh Mr Alex. Di dlm sistem kenderaan menunjukkan bahawa next service adalah pd penghujung 2016. Apabila sampai due date, saya dimaklumkan oleh pihak Great Wall bahawa VCM telah manamatkan authority service Volvo dan ianya memberi masalah kpd saya. Pads bulan Dis 2016, saya dimaklumkan oleh Mr Alex bahawa syarikat beliau tlh mendpt kelulusan utk service volvo dan saya telah melaksanakan service sebaik shj dimaklumkan. Service tersebut FOC kerana masih boleh menggunakan service coupon yg dierikan. PADA BULAN FEB 2017, SAYA TLH BERPINDAHKAN KE PD NEGERI SEMBILAN
. PERSOALANNYA.
Pada Dis 2017 setelah due service, saya tlh melaksanakan service mengikut tarikh due di Mid Valley branch. Setelah selesai saya membawa kereta balik ke PD dan saya tidak dimaklumkan apa2 kerosakan semasa kereta saya di diagnose kan. Semua kata usher elok. Saya balik ke PD selepas beberapa guna, saya rasa ada masalah pada gear. Saya tel semula Mr Chin dan maklumkan keadaan kenderaan saya. Say diarahkan bawa kenderaan saya ke Glenmarie. Kenderaan saya diaeshkan utk ditinggalkan di workshop utk pemeriksaan lanjut. Selepas beberapa hari saya dimaklumkan ada masalah gear. Pada awalnya Mr Chin maklum tiada masalah WARRANTY. Tetapi selepas itu saya dimaklumkan ada masalah WARRANTY. Say tak tahu kenapa sata kenderaan saya hilang warranty sdgkan semasa beli kenderaan di FA Mid Valley saya di maklimkan kenderran tsbt telah di service dan mengikut didlm sistem kenderaan tercatat due date pada hujung th 2016. Jadi semasa saya beli pd pertengahan 2015.. 1st service dgn saya adalah 2016 hujung th.. TETAPI APABILA SAMPAI DUE DATE, GREAT WALL SERVICE CENTRE TLH DITARIK BALIK AUTHORITY SERVICING VOLVO. SAYA MENJADI MANGSA KEADAAN KERANA TIADA LAGI SERVICE CENTRE DI SARAWAK YG BOLEH TERIMA VOLVO. PD KETIKA ITU. SLEPAPS BEBERAPA BULAN BARULAH SYARIKAF MR ALEX menerima kelulusan service. Kenderaan saya,diterima dan saya tak pelru bayar apa.. FOC. Pada dasarnya kalau saya tK ikut schedulu sata akn dpt percuma. Tetapi saya,diberi percuma
PERSOALANNYA KENAPA VOLVO XC60 SAYA HILANG WARRANTY
Subject: Fwd: Kerosakan Gearbox XC60 Drive E injin WB6768R
ReplyDeleteSaya Marzuki b Hj Mokhtar pemilik kenderaan Volvo XC60 WB6768R. Saya telah membeli kenderaan ini (Demo Car) pada tahun 2015. Semasa saya memebeli kenderaan ini, saya bertugas di Kuching Sarawak dan kenderaan ini dibawa ke Kuching sebaik shj dubeli. Ini adalah kenderaan pertama jenis volvo yg saya pakai. Semasa membuat keputusan membeli, saya dimaklumkan bahawa di Kuching terdapat volvo service centre. Saya juga dimaklumkan oleh pihak Federal Auti kenderaan saya akn diservice terlebih dahulu seblm diserahkan. Sampai di Kuching kenderaan tersebut saya bawa ke Service Centre (Greatwall Sdn Bhd) utk membuat pemeriksaan oleh Mr Alex. Di dlm sistem kenderaan menunjukkan bahawa next service adalah pd penghujung 2016. Apabila sampai due date, saya dimaklumkan oleh pihak Great Wall bahawa VCM telah manamatkan authority service Volvo dan ianya memberi masalah kpd saya. Pads bulan Dis 2016, saya dimaklumkan oleh Mr Alex bahawa syarikat beliau tlh mendpt kelulusan utk service volvo dan saya telah melaksanakan service sebaik shj dimaklumkan. Service tersebut FOC kerana masih boleh menggunakan service coupon yg dierikan. PADA BULAN FEB 2017, SAYA TLH BERPINDAHKAN KE PD NEGERI SEMBILAN
. PERSOALANNYA.
Pada Dis 2017 setelah due service, saya tlh melaksanakan service mengikut tarikh due di Mid Valley branch. Setelah selesai saya membawa kereta balik ke PD dan saya tidak dimaklumkan apa2 kerosakan semasa kereta saya di diagnose kan. Semua kata usher elok. Saya balik ke PD selepas beberapa guna, saya rasa ada masalah pada gear. Saya tel semula Mr Chin dan maklumkan keadaan kenderaan saya. Say diarahkan bawa kenderaan saya ke Glenmarie. Kenderaan saya diaeshkan utk ditinggalkan di workshop utk pemeriksaan lanjut. Selepas beberapa hari saya dimaklumkan ada masalah gear. Pada awalnya Mr Chin maklum tiada masalah WARRANTY. Tetapi selepas itu saya dimaklumkan ada masalah WARRANTY. Say tak tahu kenapa sata kenderaan saya hilang warranty sdgkan semasa beli kenderaan di FA Mid Valley saya di maklimkan kenderran tsbt telah di service dan mengikut didlm sistem kenderaan tercatat due date pada hujung th 2016. Jadi semasa saya beli pd pertengahan 2015.. 1st service dgn saya adalah 2016 hujung th.. TETAPI APABILA SAMPAI DUE DATE, GREAT WALL SERVICE CENTRE TLH DITARIK BALIK AUTHORITY SERVICING VOLVO. SAYA MENJADI MANGSA KEADAAN KERANA TIADA LAGI SERVICE CENTRE DI SARAWAK YG BOLEH TERIMA VOLVO. PD KETIKA ITU. SLEPAPS BEBERAPA BULAN BARULAH SYARIKAF MR ALEX menerima kelulusan service. Kenderaan saya,diterima dan saya tak pelru bayar apa.. FOC. Pada dasarnya kalau saya tK ikut schedulu sata akn dpt percuma. Tetapi saya,diberi percuma
PERSOALANNYA KENAPA VOLVO XC60 SAYA HILANG WARRANTY