Pages

Thursday 30 July 2015

Chevrolet Customer Service Number Malaysia : Chevrolet Malaysia

Chevrolet Malaysia Roadside Assistance Number:

Below you are provided with customer service number and Chevrolet Malaysia Roadside Assistance Number which helps you to get in touch with service people during the sudden breakdown of your vehicle.
 Customer Service Number: 1 800 88 3003.
Roadside Assistance Number: 1800-224-389.
Phone Number: 603-7800 2388.
Website 

Chevrolet Head Office Address Malaysia:

You can provide your comments through Chevrolet Contact Us Form or you can also give your suggestions through head office address provided below.
Banguan Smart Auto Mara,
Jalan Permas Selatan,
Bandar Baru Permas Jaya,
8600 Johor Bahru ,
Johor 07-289 2221.

2 comments:

  1. ADUAN PENYELENGGARAAN KERETA CHEVROLET OPTRA 1.8

    Tuan,
    Kereta saya Chevrolet Optra 1.8 , tahun 2003, plate no. PFS7849 menghadapi masalah "Check" dan "Hold" indicator berulang kali nyala di bahagian meter.

    Pada 22/08/2016 saya hantar kereta saya dari Jelutong Penang ke Chevrolet service centre di Butterworth (OTC) untuk diperiksa. Technician telah periksa kereta saya dengan meter dan dapati tiada masalah dijumpai, lepas itu mereka cabut brake switch (Switch A-Stop Lamp), cuci dan pasang balik. Selepas test drive, saya diminta bayar RM127.20 Labour Charge.

    Pada 24/08/2016, kereta saya berlaku lagi masalah yang sama dan saya hantar kereta saya kali kedua ke Chevrolet Service Centre Butterworth. Kali ini mereka sahkan brake switch (Switch A-Stop Lamp) rosak dan perlu ditukar. Kereta siap lebih kurang jam 5.30pm dan bayaran kali kedua ialah RM109.18. Semasa pulang, "Hold" dan "Check" indicator nyala lagi dan saya terpaksa pulang balik ke Service Centre. Saya diberitahu teknician semua sudah balik pada masa itu dan diminta saya datang pada hari lain.

    Pada 25/08/2016 pagi, saya sekali lagi bertolak dari Penang ke Butterworth hantar kereta saya untuk diperiksa. Kali ini saya diminta tinggal kereta saya di workshop selama 1 bulan untuk diperiksa dengan lebih terperici.

    Pada 17/09/2016, saya diberitahu oleh kerani En. Fawwaz Ahmad kereta telah siap dan punca kerosakan ialah satu wayer dekat engin rosak dan telah ditukar. Manakala gearbox diperiksa tiada masalah. Saya datang ke workshop pada 18/09/2016 dan buat bayaran kali ketiga Iaitu RM424. Apa yang saya hairan ialah Tax Invoice tunjuk bahawa aduan saya ialah engin over jerking dan bukan masalah lampu indicator nyala. (Kos check engin over jerking FOC dan Labour Chages serta GST ialah RM424). Selepas bayar, saya pun bawa kereta pulang pada hari yang sama.

    Pada 19/09/2016, sekali lagi saya hadapai masalah yang sama lagi dan diminta hantar kereta saya sekali lagi ke workshop. Ingin saya tegas di sini, saya datang jauh dari Penang dan setiap kali pergi workshop saya perlu kereta lain untuk teman saya supaya mereka boleh hantar saya balik sekiranya kereta perlu tinggal di workshop. Setiap kali saya datang ke workshop, saya terpaksa ambil cuti . Saya harap pihak tuan lebih prihatin dan dapat merasai segala kesulitan dan tanggungan saya selama ini dan cari jalan penyelesaian yang terbaik untuk saya.

    Kerjasama dan tindakan awal dari pihak tuan amatlah dihargai.

    Sekian dan salam hormat
    Ooi Lai Chuan
    012-6267282


    ReplyDelete
  2. Are you facing errors in your account? Visit AOL Customer Tech Service and get your solution instantly.

    ReplyDelete

ShareThis